Welke zakelijke training zoekt u?

Klantgerichte communicatie2019-03-08T09:58:29+00:00
Waarom de Taaltrainer?Taleninstituut met selectie van de beste taaltrainersTaaltrainingen op maatSnelle en duidelijke communicatie

Klantgerichte communicatie

Cursus zakelijke communicatieCursus zakelijke communicatie volgen? Effectieve en professionele communicatie met klanten is essentieel in de hedendaagse zakenwereld. Of de contacten nou persoonlijk, telefonisch of schriftelijk zijn, formeel of informeel, we scheppen een beeld van onszelf en dit beeld moet altijd professioneel zijn en onze klantgerichtheid weerspiegelen.

Deze training onderzoekt de rol van zakelijke communicatie en de invloed hiervan op klantenservice. Verschillende vormen van communicatie worden behandeld, en de manier waarop onze verwachtingen en houding, en die van de klant, het succes van ieder contactmoment beïnvloedt. Hierbij wordt vooral gelet op het gedrag dat wij en ook de klant laten zien. Effectieve communicatie houdt in dat we samenwerken met anderen, ongeacht hun positie, om te verzekeren dat we dingen gedaan krijgen. Een cursus zakelijk communiceren biedt dus vele mogelijkheden.

Is deze training geschikt voor ons?

Deze training is geschikt voor iedereen die werkzaam is in een service-gerichte omgeving, en de verantwoordelijkheid voelt of heeft om op professionele manier om te gaan met klanten en collega’s. Een cursus zakelijke communicatie zorgt voor een goede basis als het gaat om spreek- en taalvaardigheden.

Wat zijn de resultaten?

Aan het einde van deze training kunt u:

  • De juiste manier van communiceren toepassen in een bepaalde situatie
  • Klantgericht communiceren op een professionele, beleefde en effectieve manier
  • Effectiever communiceren door klantcontacten te plannen en voor te bereiden
  • Probleemoplossende technieken toepassen
  • Assertief handelen in moeilijke en uitdagende situaties

Hoe ziet het programma eruit?

  • Klantgerichte communicatie: wat is het precies en waarom doen we het?
  • Wie zijn uw klanten?
  • Actief luisteren: als u goed luistert, waardeert u meer wat de ander zegt
  • Verschillende conversatie- en vraagtechnieken
  • Oplossingsgericht denken en communiceren
  • Omgaan met emoties van klanten en uw eigen spanningen.
  • Het effectief reageren op en afhandelen van klachten

Groepsgrootte

6-10 deelnemers per groep, afhankelijk van leerdoelen en onderwerp(en).

Duur

1 tot 2 dagen training

Kosten

€ 1.300,- per dag, per groep. Aanvullend 1 tot 2 dagdelen voorbereiding (voorgesprek, behoefteanalyse, maatwerkprogramma, materialen). Excl. 21% btw en reiskosten van de trainer (€ 0,28 per km.)

Waarmee kunnen we u helpen?