Checklist voor een optimale (online) incompanytraining
Het voorjaar en het najaar zijn vaak goede periodes voor bedrijven om inhouse trainingen aan hun medewerkers aan te bieden. Ondanks dat bijna alle trainingen online gegeven worden, komt er alsnog veel kijken bij het organiseren van een incompany (taal)training.
Wat komt er allemaal bij kijken?
Afstemming met de deelnemers en hun leidinggevenden, afstemming over taalniveaus, leerdoelen en verwachtingen. Organisatorische regeldingen, facilitaire zaken, inhoudelijk bijsturen. Werkplanningen, vakanties, bezetting op de afdeling.
Doen we de training op locatie, en zo ja, met welke maatregelen? Of trainen we de deelnemers online, in live lessen met een vaste trainer? Maken de deelnemers tussen de lessen door gebruik van ons maatwerkplatform voor online lessen? En zo zijn er nog allerlei vragen die vooraf, tijdens en na de training op kunnen komen.
Checklist voor een incompanytraining
We organiseren al jaren met veel plezier en succes (complexe) trajecten. Om het onszelf en vooral ook jou makkelijk te maken om overzicht te houden, hebben we deze checklist opgezet. Daarin zie je precies wie wat doet voor zowel online als fysieke (taal)trainingen. Zullen we de stappen in het proces op basis van deze lijst samen doornemen?